poniedziałek, 3 lutego 2014

Pamiętniki Wampirów- recenzja

Cześć wszystkim!
Dzisiaj był pierwszy dzień szkoły po feriach :( plan mi się zmienił na jeszcze gorszy niż był, ale pocieszam się tym, że jeszcze tylko 3 miesiące do egzaminów a potem to już będzie z górki :P taaa jeżeli te trzy miesiące mają wyglądać jak moje najbliższe 2 tygodnie z 7-ma (narazie) zapowiedzianymi testami to nie dożyje...
Dzisiaj recenzja książki pt. Pamiętniki Wampirów księga 1" autorki L.J. Smith.

O CZYM?
Książka opowiada o nastoletniej Elenie, która straciła rodziców i mieszka wraz z młodszą siostrą u cioci. Jest "gwiazdką szkolną" a jej towarzyskie życie jest jak z bajki- chłopcy nie widzą innych dziewczyn poza nią, a przyjaciółek nigdy jej nie brakowało. Pewnego dnia do Fell's Church przyjeżdża chłopak- Stefano. Elena widzi, że jest w nim coś innego niż w innych chłopcach i próbuje odkryć jego tajemnice. Wyznacza sobie cel- uwieść Stefano.  Udaje jej się to i po pewnym czasie oboje nie widzą poza sobą świata. Między czasie w miasteczku zaczynają pojawiać się dziwne ataki, a Elena poznaje mrocznego i uwodzicielskiego nieznajomego. Wkrótce dowiaduje się, że jest to Damon- starszy brat Stefano z którym pokłócił się ponad 100 lat temu. Obaj zakochani w Elenie próbują ratować ją przed złymi siłami.

ILE JEST CZĘŚCI?
W Polsce można znaleźć już 9 części Pamiętników Wampirów.

CZY WARTO?
Na początku byłam bardzo zachwycona książką. Pierwsze cztery księgi są bardzo wciągające, jednak księga 5 nie jest już pisana przez L.J. Smith mimo, że to jej nazwisko jako autorki widnieje na okładce. Właśnie od Fantoma (taką nazwę nosi księga 5) zaczęły coraz mniej podobać mi się kolejne części powieści. Sama uważam, że po prostu były one trochę wymuszane. Książki stały się popularne i dobrze się sprzedawały, więc dlaczego nie napisać ich więcej? Mimo tego kupowałam kolejne części myśląc, że może jednak będzie ciekawiej, ale gdy przeczytałam księgę 8 zauważyłam, że nie wciąga mnie, tak jak pierwsze cztery.
Wiem, że niedawno wyszła księga 9, ale wątpię czy sięgnę po nią.
Jeżeli ktoś miałby chęć przeczytać tą serie polecam pierwsze cztery księgi :)

CZY KSIĄŻKA LEPSZA OD SERIALU?
W moim przekonaniu 90% książek jest lepszych niż ich ekranizacje.
Zawsze denerwuje się, gdy fakty z serialu nie zgadzają się z książką, a różnic pomiędzy powieścią "Pamiętniki Wampirów" a serialem o tym samym tytule jest tak wiele, że nie dałam rady oglądać więcej niż parę odcinków. Stanowczo książka lepsza :)) 


Tak ostatnio spędzam moje wieczory, oczywiście plus książka z biologi czy angielskiego :(

1 komentarz:

  1. całkowicie się z Tobą zgadzam ;) pierwsze części są świetne, późniejsze nie bardzo :< i moim zdaniem serial to też porażka w porównaniu do książek, jedyne na co warto popatrzeć to Damon :D

    OdpowiedzUsuń